Viessman
Hame
EP Energy Invest
PSG
BMW
Meopt
EGAP
Alpine
Atex

Splněný sen. Český tým dnes ukázal servisní kamión veřejnosti

PANA3155

A je to venku. Perlami české reprezentace už nejsou jen Gábina, Veronika, Eva, Ondra či dva Michalové, ale už také zcela nový návěs servisního týmu s tahačem od našeho logistického partnera DB Schenker. Sen českého týmu o vlastním servisním zázemí se tak proměnil v realitu. V jeho útrobách naleznou místo stovky párů lyží a holí, dva velké mazací stoly se čtyřmi pracovními místy, místnost pro strukturovací stroj a další nezbytné zázemí či technologie. Během sezóny najezdí kamion po Evropě na 15 000 kilometrů. Návěs, jehož cena činila 4,6 mil korun, je v majetku ČSB. Vyrobila jej tuzemská firma Panav.

PANA3163

„Na olympiádě v Soči jsme z minima vytěžili maximum. Nezůstali jsme ale stát na místě. Tým i jeho zázemí jsme s našimi partnery dále rozvíjeli. Ve spolupráci s Olympem se podařilo vylepšit zázemí na SKP Kornpitz v Jablonci, nyní máme svůj kamión. I v infrastruktuře jsme tak srovnali krok s naší konkurenci,“ říká prezident Českého svazu biatlonu Jiří Hamza. Kamionem už dlouho disponují týmy Norska, Švédska, Ruska, Německa, Francie, Kanady či Rakouska.

PANA3303

Šéftrenér reprezentace Ondřej Rybář pokyvuje s úsměvem hlavou. „Je to opravdu krásné, moderní a účelné. Přesto jsem zejména zvědav, jak nám budou jezdit lyže!“ V nové týmové „opoře“ však posun určitě spatřuje. „Náš sen jsme díky úspěšným minulým sezónám mohli nyní zrealizovat. Ale kamion si užijeme až ve chvíli, kdy přijdou výsledky. A to je věc, kterou nemůže nikdo garantovat…“

PANA3307

Nad finální podobou kamionu se rozplývá šéf servisu Tomáš Žídek. „S Ondrou Rybářem jsme měli jasnou představu, vytvářel jsem plány pro konstruktéry, ale až tady v Jablonci jsem kamión poprvé viděl hotový. Tušil jsem, že to bude dobré, ale ono je to výborné, skvělé, krásné.“ Vedle šetrného zacházení s materiálem, který se nebude muset vždy překládat, a úspoře času, přináší vlastní servisní kamión i další efekt. „U mazacích stolů máme instalované výkonné odsávání, které odvádí všechny zdraví škodlivé výpary z vosků, prášků a dalších chemikálií,“ připomíná Tomáš Žídek.

Velkou oporou se při cestách kamionu Evropu stane i rozsáhlá síť nadnárodního dopravce DB Schenker. „Na Starém kontinentu máme síť 700 poboček, kterou můžeme kdykoliv využít,“ dodává marketingový manažer DB Schenker Martin Bacílek. Cesty po štacích Světového poháru by tak měly proběhnout bez problémů. „Kamion Českého biatlonu bude mít naše dva stále řidiče. Na první cestu se vydá už 9. listopadu směr Idre ve Švédsku.“ Za volant budou usedat Martin Žák a Jiří Smolík.

 

Tomáš Hermann

Foto: Petr Slavík a Tomáš Hermann

07. 11. 2017 12:50

Fan Shop

Hamé

Český biatlon TV

Viessmann

Facebook