Biatlonový kamion se rozjel do další sezóny. Opět s DB Schenker a také s novou řidičkou

04. prosince, 2019

Zatímco biatlonistům začne sezóna až v sobotu 30. listopadu, tak biatlonový kamion odstartoval už 8. listopadu. Opět ho vypravuje společnost DB Schenker, která jako oficiální partner Českého biatlonu zajišťuje také logistiku a řidiče. Tedy přesněji řečeno řidiče a řidičku.

Zdravotní problémy zatím nepustí za volant kamionu Volvo 500 Jiřího Smolíka. Jeho zkušený parťák Martin Žák v sestavě řidičů zůstává, při cestě z Östersundu ho doplní Josef Novák. A do rakouského Hochfilzenu už pojede Veronika Vébrová.

Pětadvacetiletá řidička DB Schenker nad nabídkou řídit biatlonový kamion neváhala ani vteřinu. „Vždycky byl můj sen podívat se na sever. Je to velká zkušenost a zároveň příležitost, která se každému nenaskytne. O to víc jsem si vážila, že jsem tu nabídku dostala,“ říká Vébrová.

Už má za sebou ostrý test. Společně s Martinem Žákem vyrazila 8. listopad do norského Sjusjøenu, kde se český tým připravoval na sezónu, a pak 23. listopadu do švédského Östersundu, tedy dějiště prvního dílu Světového poháru.

Prvním cílem letošní sezóny byl Sjusjøen

Jaké jsou dojmy mladé řidičky? „Je to jiné než jezdit po Česku nebo po Německu. Využíváme trajekty, silnice na severu jsou jiné a také je tu hodně sněhu. Určitě je to náročnější, ale já mám výzvy ráda.“

Častý pohled při cestách na severu

První cesta proběhla bez problémů. „Nečekali jsme, že bude sněhu tolik, ale poradili jsme si,“ líčí Vébrová.

Sněhu bylo opravdu dost

Do francouzského Le Grand-Bornand už bude přejíždět sám Žák, který následně 23. nebo 24. prosince odstaví kamion v Praze. Tam se mu dostane prohlídce a servisu před začátkem druhého trimestru. Kdo usedne do kamionu po Novém roce, je zatím s otazníkem. „Když bude možnost a budu potřebná, tak pojedu moc ráda,“ ujišťuje každopádně Veronika Vébrová.

Kamion se zastaví až na Vánoce

Kamion společnosti DB Schenker, světového lídra v oblasti globálních logistických služeb, absolvuje kompletní sezónu. Vydá se tedy i do finského Kontiolahti a na závěr do norského Osla. Díky tomu budou mít čeští servismani na každé zastávce Světového poháru špičkové zázemí pro přípravu lyží.

Karel Halberštádt

Foto: Veronika Vébrová