Český biatlon vyjel s DB Schenker už do čtvrté sezóny. Letos s novým polepem a tahačem

10. prosince, 2020

Už čtvrtou sezónu objíždí s českým týmem Světový pohár biatlonový kamion, který vypravuje oficiální partner Českého biatlonu společnost DB Schenker. Letos je hned několik novinek.

„Podařilo se nám dotáhnout výměnu tahače,“ zmiňuje na úvod stálý řidič biatlonového kamionu Martin Žák. „Původní Volvo mělo najeto přes 800 tisíc kilometrů a se svou životností je už předurčené k vnitrostátní přepravě. Zvolili jsme Renault, což je dceřiná značka Volva. Spojuje se tím osvědčená kvalita pohonných jednotek Volva a komfort pro řidiče, který přináší Renault. Tahač má zároveň veškeré ekologické vychytávky.“

Nový tahač ještě čeká na polep

Druhou velkou novinkou je polep. „Těsně před odjezdem na první soustředění jsme polepili návěs novým designem a před Vánocemi ještě polepíme tahač. Jinak na návěsu není kromě Makuly a Bimba nic nového,“ usmívá se Žák, který se stejně jako v minulé sezóně bude za volantem střídat s Veronikou Vébrovou.

Snad s Makulou na návěsu nepřibydou pokuty za rychlost

Nový design kamionu vychází z národních barev. Jednu stranu zdobí mířící Michal Krčmář, druhou stranu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu se objevuje i symbol lva, který nebude chybět ani na tahači.

Celou soupravu vám ukážeme před Vánocemi, kdy dorazí do Hochfilzenu už polepený tahač

Kamion vyjel už na začátku listopadu na předsezónní soustředění do švédského Idre. Následně pokračoval do finského Kontiolahti a pak dolů do rakouského Hochfilzenu.

Odtud 20. prosince zamíří zpátky do Česka. Krátce před Vánocemi ho čeká servis. „Máme krátké přejezdy a pak návěs stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku. Různé součástky se tak opotřebovávají rychleji než u jiných návěsů, které najezdí statisíce kilometrů, ale jsou neustále v provozu,“ vysvětluje Martin Žák.

Po Novém roce se kamion vydá do německého Oberhofu a následně do italské Anterselvy. Pak zřejmě vyrazí rovnou do slovinské Pokljuky nebo jiného blízkého střediska, kde se Češi budou připravovat na světový šampionát.

Tím, že z kalendáře vypadlo čínské Čang-ťia-kchou, by měl kamion objet celý Světový pohár. V březnu zůstane dva týdny v Novém Města na Moravě a sezónu uzavře celou do norského Osla.

Společnost DB Schenker poskytuje Českému biatlonu tahač, řidiče i logistické zajištění

Karel Halberštádt
Foto: Petr Slavík, Martin Žák